11.12.04


The Band
Na een concert van Melanie in het Amsterdamse Concertgebouw bleef ik bij mijn broer logeren. Dat moet in 1970 geweest zijn.
Melanie vond hij niet veel soeps. Bij thuiskomst liet hij me naar "The Band" luisteren.
Mijn loyaliteit met de zangeres gebood me enige gereserveerdheid te betrachten, maar toen ik de volgende dag thuiskwam, heb ik "The Band" meteen gekocht.
Nog altijd draai ik de plaat regelmatig.
De elpee staat garant voor een portie diepgaande popmuziek, die altijd uniek zal blijven.

1. Across the great Divide
2. Rag Mama Rag
3. The Night they drove Old Dixie down
4. When You awake
5. Up on Cripple Creek
6. Whispering Pines

1. Jemima Surrender
2. Rockin' Chair
3. Look Out Cleveland
4. Jawbone
5. The Unfaithful Servant
6. King Harvest (has surely come)

1969 E.M.I.-records E-ST 132