21.2.05

Image Hosted by The Image Hosting
Het Witte Album - De Witte Elpee.
Het referentienummer op de elpee die ik heb is: 0064623.
Wat een sensatie!
Een dubbel-elpee: eindeloos veel Beatles-muziek, maar vooral: "hoe zit het nu toch eigenlijk met Paul ? "
Het gerucht over Paul's dood was nl. al wekenlang een hot item (misschien wel maandenlang).
Dit Witte Album ontzenuwde de praatjes met in "The Glass Onion" regels, zoals: "the Walrus was Paul" en over de Fool on the Hill: "I tell you man he's living there still"
(De Walrus in de Magical Mystery Tour was een persoon in een robben-pak...dat had iedereen kunnen wezen. "The Glass Onion" gaf nu dus uitsluitsel....)
Verder staan er uiteraard ook enkele (flauwe) McCartney-liedjes op.
Zoals "Ob-la-di-ob-la-da", wat direkt volgt na het 'onthullende' "Glass Onion", en "Martha My Dear" (over de hond van McCartney).

De beste song vind ik het George Harrison-nummer : "While My Guitar Gently Weeps".
Ik vind het één van de beste, zo niet DE beste Beatles-song.
Veel wat George maakte vind ik prachtig, het heeft onmiskenbaar zijn geluid en sfeer.
George en John waren de meest betekenisvolle Beatles.
Allebei meer kunstenaar dan de andere twee.

Back In The USSR
Dear Prudence
Glass Onion
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Wild Honey Pie
The Continuing Story Of Bungalow Bill
While My Guitar Gently Weeps
Happiness Is A Warm Gun
Martha My Dear
I'm So Tired
Blackbird
Piggies
Rocky Raccoon
Don't Pass Me By
Why Don't We Do It In The Road
I Will

Julia
Birthday
Yer Blues
Mother Nature's Son
Everybody's Got Something To Hide Except Me and My Monkey
Sexy Sadie
Helter Skelter
Long, Long, Long
Revolution I
Honey Pie
Savoy Truffle
Cry Baby Cry
Revolution 9
Good Night

Release 22 november 1968